петък, 16 декември 2011 г.

"EXEGESIS"

              „БОГ ТЕ ОБИЧА”


Приличаше на евтина рекламна листовка и нямаше да й обърна внимание, ако горната фраза не ми беше хванала окото.
Лявото.

„Дотук добре” - викам си – „Обикновено се радвам ако не искат да ме затрият, та щом ме и обича, ще се спогодим с този Бог.”

И се зачетох:

„Благословен е онзи, който има Път в живота си…”
– ей на! за мен приказват, на мен животът ми е път.

„…и който неуморно продължава напред, дори и да трябва да пълзи щом не може да ходи”.
- Грабна ме това четиво – все едно за мен е писано!

„Благословен е онзи, който има покрив над главата си…”
– Ами да ей го, черно на бяло: „покрив над главата”, аз съм бе, аз ви казвам!

„…и огнище пред което да заспи спокойно вечер”.
- Ся, тука малко не схващам точно за какво става дума с това „огнище”, ама сигурно ще е някоя от ония „метафори”, дето се опита да ми ги обясни преди седмица Калинка.

„Но най-благословен е онзи, който в края на пътя си, може да се обърне назад и да види, че е оставил ясна следа след себе си!”
Тук съмненията изчезват и на всички става ясно, че е писано за мен!
Очевидно съм „благословен” охлюв!
Само ми се ще да знаех какво значи това…

Отивам да питам Калинка.

1 коментар:

  1. Прерових и тук да видя дали няма нещо,което съм пропуснала.Няма,язък.Много ли съм нахална и алчна?
    :))

    ОтговорИзтриване