вторник, 17 ноември 2009 г.

"Апология на суетата"

"Ляв завой, светофар, после трябва да тръгна към магазина. След 20 мин имам уговорка, дано поне довечера да се понаспя. Да не забравя..."



Има нещо неуловимо, но натрапчиво, горчиво-сладко, но пристрастяващо в тръпката от погледите на непознати, които се спускат по линията на гръбнака ми, от раменете до задника, от очите до устните.

Буквално прерязват потока на мислите ми и винаги успяват да изкарат усмивката ми от дълбините, където сивото ежедневие нерядко я затрупва. Заедно се нея в гърдите ми затрептява и усещането, че живея...


В крайна сметка, кога усещаме че сме живи? Е да, би било идеално ако можеше, според съветите на тези, които все си умират да дават съвети, "да изживяваме всеки момент".

Да де ама не! И как?


Колко често всъщност изживяваме съществуването си?
И да, нямам предвид ХУБАВИТЕ моменти от съществуването си, а изобщо? Колко често наистина чуваме песента на сляпото момче в подлеза, усещаме мириса на хризантеми, забелязваме бръчките по угрижените лица на близките си? Колко често се чувстваме живи?


За себе си знам - най-силно усещам живота в себе си в момент на болка или на върховно щастие. И разбира се, както при повечето от нас, болката е далеч по-честата...

Затова не е чудно, че се наслаждавам на всеки откраднат момент на щастие, който кара света около мен да се съблече срамежливо от посредственосста, с която се е загърнат, оставяйки ме да пулсирам от живот, усмихвайки се на облаци и непознати...


Красотата трябва да бъде забелязвана, оценявана, поощрявана, споделяна, изживявана.

Моето тяло е моят храм. Там пулсира животът.
Особено, когато "Храмът" приютява търсещите погледи на сивите, замислени, "неживи" непознати.

Моята жертва на олтара е ясна - суета за красота, красота за чувство на живот.

Тяхната? Всекиму - заслуженото!

И не очаквам да е ясно, не на всеки е писано да разбере.

В крайна сметка няма значение.
Суета срещу неповторимото - да се усмихваш без причина, винаги ми се е струвало изключително изгодна сделка...





Няма коментари:

Публикуване на коментар